Det vakte undren, hovedrysten og debat, da Orøs nye ø-konsulent, Sune Abelgren Nielsen, i sidste uge stak hånden i hvepsereden og meldte ud, at han sammen med Orøkontoret og Holbæk Erhvervsforum ville droppe brugen af sloganet “Isefjordens Perle” som led i en branding-strategi.
Blandt kritikpunkterne var, at Orøs befolkning ikke var taget med på råd og om det overhovedet var nødvendigt, at ændre slogan for øen.
Det har nu fået Ø-konsulenten til at trække i land:
– Vi er naturligvis lydhør overfor kritikken og tager derfor sagen op til revurdering, siger Sune Abelgren Nielsen ovenpå den seneste uges debat.
Derfor har man nu valgt at udskyde udviklingen af en nyt slogan for øen, “indtil tiden er den rette”, som der står i en pressemeddelelse fra Ø-konsulenten.
Vil lave et netværk for turisme og erhverv
Men selvom udviklingen af et nyt slogan er sat i bero, så fortsætter arbejdet med at brande Orø:
– I disse måneder sker rigtig mange spændende ting i udviklingen af Orøs turisme- og bosætningsindsats. Vi er med den indledte strategiproces i færd med at sætte nogle vigtige byggesten, som skal skabe et solidt fundament for en aktiv fælles indsats. Vi vil nu prioritere, at få disse byggesten solidt placeret inden vi bygger videre på brandingprocessen, siger Sune Abelgren Nielsen.
En af de byggesten er opbygningen af et Erhvervs- og Turismenetværk på øen, som til videns- og informationsdeling både mellem øens enkelte erhvervs- og turismeaktører samt fra ø-konsulenten og ud i netværket.
Det bliver ø-kosulent Sune Abelgren Nielsen, der skal være omdrejningspunktet for netværket, som
– Vi er i disse uger ved at kontakte øens mange aktører for at vejre stemningen omkring etableringen af netværket og jeg håber meget på, at alle har lyst til at bakke op omkring dette nye forsøg på at samle kræfterne til fælles gavn, slutter Ø-konsulenten.