Det er populært rundt omkring i de danske kommuner – også i Holbæk – at lave brandingstrategier. Men det giver Lolland Kommunes kommunaldirektør, Thomas Knudsen ikke meget for.
Til Altinget.dk siger han:
– Med fare for at støde kollegaer, så har mange af de kampagner, man ser fra kommuner, nok først og fremmest værdi i forhold til og understøtte ens selvforståelse. Jeg tvivler på, hvor meget reel betydning de har for at præge eksempelvis potentielle tilflytteres valg af bopæl.
Mere bramfrit i et speciale fra CBS siger han: “Du kan tørre røv i sådan noget. Eller også kan du læse Politikens bagside, de har en meget fin parodi”.
Thomas Knudsen tror ikke på at en markedsføringskampagne kan flytte udviklingen i en kommune. Han mener i stedet, at det er den udvikling, som leveres lokalt, der skal trække kommunens branding og fortælling.
– Produktet er nødt til at være i orden først, ellers dur reklamer ikke, siger Thomas Knudsen til Altinget.dk.
Man jo give manden ret !
Events og reklamer du’er ikke i sig selv. Som han siger “Produkterne er nødt til at være i orden først”.
Det må politikerne og alle de mange events-fanatikere lægge sig på sinde: Hvis de basale produkter i en kommune ikke fungerer eller er ikke-eksisterende – så hjælper hverken bølge-skvulp eller svævebaner.
Husk det nu – når vi skal til stemme-urnerne !!!