Nu er det muligt at bestille tid til alle former for henvendelser hos Borgerservice i Holbæk Kommune. Det sparer tid for både borgere og medarbejdere.
Fremover kan man selv finde den tid, som passer én bedst, når man har brug for hjælp hos Borgerservice i Holbæk Kommune. Det kræver blot et par klik med musen og så er man i gang med at bestille tid til f.eks. at få lavet pas, kørekort, søge kontakthjælp eller en af de andre ydelser, medarbejderne kan hjælpe med.
– Når man i dag kommer ind fra gaden og trækker et nummer, kan man opleve en del ventetid. Med muligheden for at bestille tid hjemmefra, springer man køen over og bliver ekspederet til den tid, man har bestilt, fortæller Brian Worm Ahlquist, der er chef for Kultur, Fritid og Borgerservice.
Man kan bestille tid hjemmefra via kommunens hjemmeside holbaek.dk og senere også fra borger.dk. Har man ikke adgang til internettet, kan man bestille tid ved at ringe til 72 36 36 36.
Gælder alle henvendelser
Tidligere har det været muligt at bestille tid til at få lavet pas og kørekort og til at melde indrejse og få hjælp til NemID. Det har vist sig at være meget populært, så derfor udvides muligheden nu til at gælde alle henvendelser.
– I takt med at borgerne er blevet opmærksom på muligheden for at bestille tid på nettet, giver det os et betydelig bedre overblik over, hvordan vi skal fordele vores ressourcer og bemanding, og derfor åbner vi nu op for muligheden på samtidige vores ydelser, fortæller Brian Worm Ahlquist og uddyber, at den nye service er et led i den løbende optimering af ressourceforbrug og arbejdsgange.
Det vil stadig være muligt at gå ind fra gaden og blive ekspederet samme dag, men har man ikke bestilt tid, vil der kunne forekomme ventetid.