6. oktober 2024

Modetøjsvirksomheden SmartGuy A/S i Jyderup har som de første i verden indledt et samarbejde med Skandinaviens største skobrand Bianco Footwear A/S.

Begge virksomheder ser store muligheder i et stærkt samarbejde mellem online og offline best practice.

-Vores ambition er at gøre internationale modetendenser tilgængeligt for så mange forbrugere som muligt. Det er vi lykkes med primært gennem salg fra vores fysiske butikker. Men vi ønsker at være der hvor forbrugerne er, og derfor ser vi SmartGuy, som en nøglesamarbejdspartner og som den rigtige kanal i forhold til vores online strategi, forklarer marketingchef Jette L. Garnæs fra Bianco Footwear.

SmartGuy har gennem flere år oplevet en kraftig vækst på nye markeder. Den bølge af succes kan Bianco Footwear nu ride videre på, og ramme forbrugerne i en lang række europæiske lande.

Bianco Footwear blev startet tilbage i 1987 og har gennem årene oplevet en markant fremgang især i de nordiske lande. I dag findes der mere end 120 butikker i Danmark, Norge, Sverige, Finland, Island, Tyskland og i Mellemøsten. Dels Bianco Footwears egne butikker, dels franchisebutikker.

Den danske skovirksomhed har også egen webshop, men Jette L. Garnæs ser nogle klare fordele ved en multibrand webshop som SmartGuys fremfor en singlebrand webshop.

-En webshop som SmartGuy.dk kommer ud til en bredere kundegruppe, hvor Bianco kan præsenteres som alternativ til de andre brands. Samtidig ligger SmartGuys vækst på nye markeder på linje med vores egen strategi om at nå nye kunder på nye markeder, lyder det fra Jette L. Garnæs.

SmartGuy, der har etableret sig, som en af landets førende internetbutikker og som fornylig blev kåret til årets danske Crossborder-virksomhed ved den årlige kåring af årets E-handelspris, ser også store perspektiver i samarbejdet.

Christian Bjerre Kusk, der er blandt stifterne af SmartGuy og i dag er indkøbsdirektør i virksomheden siger:

-Bianco Footwear har gennem mange år vist godt købmandskab og været trendsættere indenfor skobranchen. Bl.a. har Bianco lavet en række reklamekampagner som har skabt opsigt. Det er med til at fortælle os, at Bianco er innovative og nytænkende og derfor kan bidrage til at udvide vores i forvejen brede sortiment.

For SmartGuy vil samarbejdet bl.a. betyde endnu et stærkt brand i porteføljen, og virksomheden forventer, at de vil det få en positiv effekt på salget.

-Samarbejdet er en blåstempling af vores koncept fra en dygtig detailhandler, der befinder sig i en, for SmartGuy, stærk produktgruppe. Med vores online tilstedeværelse i over 20 lande kan Bianco samtidig drage fordel af, at blive eksponeret på markeder, hvor de i dag ikke er tilstede, vurderer Christian Bjerre Kusk

SmartGuy har med indgåelsen af samarbejdsaftalen især lagt vægt på, kvaliteten i Bianco Footwears sortiment, den konstante strøm af nyheder og det fokus på nye trends som Bianco eksempelvis gennem ’From Catwalk to Sidewalk’, er blevet kendt for.

-Vi har en klar forventning om, at de produkter som Bianco kan levere rammer lige ned i det som vores målgruppe efterspørger, lyder det fra Christian Bjerre Kusk, der samtidig peger på, at SmartGuys kundedatabase og internationale succes vil være en ideel platform for et brand som Bianco.