Holbaekonline.dk skrev tidligere i dag hvordan flere kunder hos YouSee i de seneste dage har haft problemer med deres internetforbindelse. Nu fortæller YouSee, at det var deres udstyr den var galt med.
Holbaekonline.dk har talt med TDC & YouSee pressechef Ib Konrad Jensen og han fortæller bl.a., at det er voldsom øgning i trafikken om aftenen, der har været årsag til at kunder i det Nordvestsjællandske har oplevet langsomt internet og nedetider.
– Vi kalder det timen mellem 20 og 21 for den ‘travle time’, fortæller Ib Konrad Jensen og fortsætter:
– Det er f.eks. der folk de streamer meget (f.eks. ser film og tv på internettet -red.) og det har vores udstyr ikke kunne håndtere.
Pressechefen fortæller, at det var en såkaldt Server Controller Engine (SCE) på centralen i Holbæk, som var for lille og ikke kunne følge med.
– Vi har ikke kunne se det på vores måleinstrumenter. Vi har nu afkoblet SCE’en i Holbæk og bestilt en ny og større. Så burde problemet ikke opstå igen, siger pressechefen til Holbaekonline.dk.
Hej min mobil telefon internet var meget dårlig i januar .Det virker ikke