Pris til SmartGuy for ekspansion i udlandet

SmartGuy A/S vandt torsdag aften E-handelsprisen for sin ekspansion i udlandet. PR Foto.

SmartGuy vandt i går E-handelsprisen i kategorien ‘Crossborder’, altså evnen til at tjene penge og ekspandere på det internationale marked.

SmartGuy, der i april måned oplyste at man ville fyre 120 medarbejdere i Jyderup og flytte lageret til Polen, inspirerer juryen ved E-handelsprisen ved at vise at de ‘iskoldt eksekverer en nærmest ‘sindssyg stærk’ ekspansion Både ved egen etablering og ved opkøb.’ og juryen er også sikker på, at ‘Smartguy er under sit internationale navn Stylepit på vej til at blive et nyt stort dansk eksporteventyr, der bør være et fyrtårn for andre danske netbutikker med ambitioner’.

Juryen findet det ‘originalt og forretningsmæssigt interessant at fokusere på nye markeder i Østeuropa, der har potentiale til at skabe et stort og indbringende eksporteventyr’.

Som vi tidligere har skrevet, så oplyste SmartGuy A/S i forbindelse med halvårsregnskabet 2012/13 at virksomheden havde en stor vækst og en nettoomsætning, der var vokset fra godt 160 millioner kroner til 221,3 millioner kroner – hvilket svarer til en stigning på 38,7 % i forhold til samme periode året før

Ved at fyre de 120 medarbejdere og flytte lageret til Stetin i Polen forventer SmartGuy A/S at kunne spare 25 milloner kroner årligt.

Virksomheden har tidligere meddelt, at flytningen vil begynde i august i år.

E-handelsprisen blev overrakt torsdag aften ved et arrangement i Falconer Salen i København.

Denne artikel er publiceret den 24. maj 2013 og indholdet er muligvis ikke længere dækkende.

Leave a Reply