Positivt med fælles markedsføring af Sjælland

Holbæk Kommune og Holbæk Erhvervsforum stiller sig positiv over for en fælles sjællandsk markedsføringsindsats på turistområdet.

Borgmester Søren Kjærsgaard deltog i mandags i et møde med ni andre sjællandske borgmestre og bestyrelsen for Østdansk Turisme. Her stod blandt andet fælles markedsføring af det sjællandske område på dagsordnen.

– Når det lykkes at trække turister til én kommune, vil det have en positiv effekt på de omkringliggende kommuner. Derfor har vi en fælles interesse i særligt markedsføringen på turistområdet, siger borgmester Søren Kjærsgaard.

Netop turistområdet har fået ekstra fokus i Holbæk Kommune. I slutningen af 2011 vedtog byrådet en udviklingsplan på erhvervs- og turismeområdet. Den forudsætter et tæt samarbejde mellem Holbæk Kommune og Holbæk Erhvervsforum om at udnytte vækstpotentialet på turismeområdet.

– Erhvervslivet og kommunen indgår i et forpligtende samarbejde om at udvikle netop de events og arrangementer, der kan trække turister til Holbæk Kommune. Så vi gør, hvad vi kan inden for egne rammer. Men konkurrencen er hård, og derfor er en koordineret og fælles indsats i regionen helt nødvendig for virkelig at udvikle turismeområdet, siger Kenny Jensby, der er erhvervsdirektør i Holbæk Erhvervsforum.

Både Holbæk Kommune og Holbæk Erhvervsforum vil som en del af udviklingsplanen proaktivt støtte blandt andet DATS-landsteaterfestivallen og Holbæk Middelalderdage i 2012 samt pinsestævne for træskibe i 2013. Herudover arbejdes der for at tiltrække flere sports- og kulturevents i indeværende og kommende år.

De 10 borgmestre vil i efteråret igen mødes med Østdansk Turismes bestyrelse.

Denne artikel er publiceret den 3. februar 2012 og indholdet er muligvis ikke længere dækkende.

Leave a Reply