En landsdækkende kommunal tælleuge viser, at Holbæk Kommune er landets anden bedste kommune til hurtigt at give svar på borgernes forespørgsler, når de henvender sig til kommunen.
I uge 43 var der tælleuge blandt en række borgerrettede afdelinger i alle landets kommuner. Det betød, at alle borgerhenvendelser til disse afdelinger blev registeret og kategoriseret. Og resultaterne af dette tællearbejde er nu bearbejdet og klar til offentliggørelse.
En af kategorierne var om borgernes henvendelse blev afsluttet straks. Det vil sige, om borgeren ved sin henvendelse til kommunen med det samme fik svar på det, som borgeren havde spurgt om – og ikke eksempelvis skulle vente på at blive ringet op senere på dagen af en anden sagsbehandler.
Fire ud af fem henvendelser hurtigt besvaret
Det er i denne kategori, at Holbæk Kommune kan bryste sig af at være landets anden bedste kommune i at give borgeren svar på sin henvendelse med det samme. Ud af det samlede antal henvendelser, der er blevet registeret i tælleugen, er 81 procent afsluttet med det samme. Og det er chefen for Borger- og organisationsservice, Ole Lollike, ganske godt tilfreds med:
– At vi ligger så godt med her i Holbæk Kommune vidner om, at medarbejderne har de kompetencer og værktøjer til rådighed, der er nødvendige for at kunne løse opgaven med det samme. Og det tyder igen på, at opkvalificeringen og organiseringen af medarbejderne er rigtig, og det glæder mig, slutter han.