En ny aftale gør, at det fortsat vil være mulligt at låne materialer og udstyr til events med offentlig adgang fra Holbæk Kommunes eventbank.
Formålet med eventbanken er, at gøre det lettere for foreningslivet at håndtere større begivenheder både økonomisk og praktisk. I eventbanken kan der f.eks. lånes telte, bænke og højtalere, ligesom der også kan hentes rådgivning og vejledning til afholdelse af større arrangementer – for eksempel i forbindelse med myndighedsgodkendelse.
Blandt events, som har gjort brug af eventbanken er Tølløse Festivalen, Outdoor Festivalen, Oplevelsescentret Nyvang og Rockbæk.
Nu har Holbæk Kommune forlænget driftsaftalen med Skvulp Fonden, som står for eventbanken, i yderligere tre år.
-Det er vores oplevelse, at eventbanken er blevet taget godt imod og blevet et stort, aktivt og populært bidrag til glæde og gavn for foreningslivet. Det kan både lette arbejdsbyrden og økonomien, når eventbanken træder til. Derfor er vi ikke i tvivl om, at det er en god ide at fortsætte og investere i samarbejdet med Skvulp, fortæller Ole Hansen, formand for Udvalget for Kultur og Fritid.
Folkene bag Skvulp Fonden ser også positivt på forlængelsen af samarbejdet:
-Vi er glade for, at vi med vores indsatser og erfaringer fortsat kan bidrage til eventbanken. Den har slået rod blandt de mange foreningers frivillige, der på forskellig vis bidrager med entusiasme og knofedt ved større arrangementer og sammenkomster, der med hver sit afsæt og aftryk understøtter mangfoldighed og værdifulde fællesskaber, fortæller Jan Løve, bestyrelsesformand for Skvulp Fonden.
Skvulp Fonden har i de første tre år suppleret kommunens investering i indkøb af grej med 500.000 kr. og leveret arbejdskraft til driften af eventbanken. Med den nye aftale investerer Holbæk Kommune nu 200.000 kr. årligt til driften af eventbanken, 25.000 kr. årligt til reparationer og samlet 650.000 kroner til indkøb og vedligeholdelse.