22. november 2024

Jan Monrads anbefaling af Dinferie.dk - han har nu bedt virksomheden fjerne hans udtalelse.

Jan Monrads anbefaling af Dinferie.dk - han har nu bedt virksomheden fjerne hans udtalelse.
Jan Monrads anbefaling af Dinferie.dk – han har nu bedt virksomheden fjerne hans udtalelse.
Entertaineren Jan Monrad var “ambassadør” for det nu krakkede rejseselskab Dinferie.dk. Han han har, ligesom hundredvis af andre af selskabets kunder, mistet penge for en ferie, som er betalt.

Jan Monrad har tidligere rejst med Dinferie.dk og på selskabets hjemmeside lovpriser Jan Monrad således selskabet:

“Jeg har flere gange booket hotelovernatninger på dinferie.dk og har også boet med min familie i den skønne Spies-villa Casa Janni på Tenerife. Jeg har været særdeles tilfreds med dinferie.dk, firmaets fine service og yderst konkurrencedygtige priser.”

Og han slutter:

“Jeg kan således trygt anbefale dinferie.dk”.

Gæsterne har tabt deres penge
Men som alle andre kunder hos selskabet er også Jan Monrad blevet ramt, da Dinferie.dk i dag stoppede betalingerne. I en pressemeddelse skriver selskabet:

“Dinferie.dk er kommet i alvorlige økonomiske vanskeligheder. Den beklagelige situation er opstået på baggrund af hotelsamarbejds-partnernes forringede kreditvilkår i kombination med dårligt salg, grundet det usædvanlige gode danske vejr, både forår og sommer.”

“Dinferie.dk AS forventer ikke at kunne fortsætte driften, ledelsen forventer derfor at at selskabet inden for kort tid vil blive taget under konkursbehandling.”

I en besked til sine kunder, hvor Dinferie.dk gør opmærksom på, at man ikke har kunde betale for de hotelværelser som kunderne allerede har bestilt og betalt skriver selskabet:

“Ønsker I fortsat at gennemføre opholdet, bedes I selv kontakte hotellet direkte, ligesom I skal påregne at afregne direkte med hotellet. Tjek evt. hotellets egen hjemmeside.”

og videre:

“Selskabet har ikke mulighed for at tilbagebetale din indbetaling og den er derfor tabt.”

Jan Monrad oplyser til Holbakeonline.dk, at han selv har mistet 9.872 kroner, som han havde betalt for et 8 dages ophold i Nice til oktober.

Krakket har også fået Jan Monrad til at genoverveje sin anbefaling af Dinferie.dk:

– Jeg har bedt dinferie.dk om omgående at slette min ambassadørudtalelse, oplyser Jan Monrad til Holbaekonline.dk