Nu kræver det kun et telefonopkald for lejere og andelshavere at blive registreret som stemmeberettiget til valget af kundevalgte bestyrelsesmedlemmer til Holbæk Vand A/S og Holbæk Spildevand A/S.
Tidligere skulle lejere og andelshavere møde personligt op hos Holbæk Forsyning A/S og fremvise ID for at vise, at de var kunder hos forsyningen og dermed berettigede til at stemme.
Holbæk Forsyning A/S har ændret på fremgangsmåden for at imødekomme kunders kritik:
– Vi lyttede til de indvendinger, der var, og så kiggede vi selvfølgelig på hele proceduren igen. Vi har fundet ud af, at det er muligt for vores medarbejdere at registrere lejere og andelshavere – altså vores kunders kunder – telefonisk uden at gå på kompromis med valgsikkerheden. Vi er dog stadig nødt til at få oplyst navn, adresse og fuldt CPR-nummer, siger Susan Münster, administrerende direktør, Holbæk Forsyning A/S.