Der er masser af bøvl og uhensigtsmæssige arbejdsgange i Holbæk Kommune.
Siden juni har kommunen fået 133 henvendelser om bøvl efter man åbnede op for muligheden for at klage over det kommunale bøvl på hjemmesiden www.holbaek.dk/bovl.
Kommunen har modtaget forslag til ændringer af alt fra telefontider, takt og tone i breve og enklere regler for, hvornår man kan få støttestrømper.
– Jeg er meget glad for alle de forslag, vi har modtaget. Vi har fået rigtig mange værdifulde input til, hvad vi kan gøre bedre. Det næste stykke tid skal vi finde de rigtige løsninger, siger borgmester Søren Kjærsgaard.
Kommunen tager ikke længere imod henvendelser om kommunalt bøvl via hjemmesiden mere, men ifølge borgmesteren, fortsætter arbejdet med at gøre tingene mere enkelt:
– Væk Med Bøvlet er jo bare et af mange eksempler på, at vi forsøger at gøre tingene mere enkelt. Det spor skal vi simpelthen fortsætte med at følge, ellers klarer vi ikke fremtidens udfordringer.
De 133 forslag til forbedringer er fordelt på 66 fra borgere, 5 fra virksomheder og 62 fra medarbejdere i Holbæk Kommune. Om tallet ville have været større, hvis kampagnen ikke havde kørt midt i sommerferie-perioden vides ikke. Men har man fortsat idéer til hvordan det kommunale bøvl kan mindskes, kan man skrive til post@holb.dk.