Collage: Rolf Larsen.
En svineproducent fra Holbæk kommune er blevet dømt for overproduktion af svin.
Ifølge Anklagemyndigheden ved Midt- og Vestsjællands Politi havde producenten udvidet dyreholdet fra de tilladte 5300 slagtesvin til 5980 slagtesvin. Desuden havde han produceret for tunge svin. Det skete over en 1-årig periode i 2024-2024.
Dommen mod Svineproducenten blev afsagt fredag i Retten i Holbæk. Her blev han idømt en bøde på 70.000 kroner og dertil blev overskudet på 376.210 kroner konfiskeret af retten.
Svineproducenten nægtede sig skyldig under sagen.
