Foto: Morten Sundgaard - Skadestedsfotogtaf.dk.
Mandag aften ved 19-tiden blev Indsatslederen fra politiet, indsatslederen fra brandvæsnet og Beredskabsstyrelsens kemiske beredskab sendt til Tølløse Station for at undersøge en af stationens elevatorer.
Det skete efter flere personer havde fået det skidt i elevatoren med hosten og løbende næse.
Det kemiske beredskab foretog forskellige målinger, men ingen viste tegn på farlige stoffer eller andet sundhedsskadeligt i eller omkring elevatoren, så kort før klokken 21 blev afspærringen ophævet.
Der kan, ifølge kemisk beredskab, ud fra symptomerne, have tale peberspray/CS gas, men det kunne ikke fastslås med sikkerhed.














