16. april 2024

Robotten finder varerne og udleverer dem. Foto: Morten Sundgaard.

Fremover kan kunder i Holbæk bestille varer fra Bilka og hente det hos en robot ved Netto på Søagervej.

Fremover kan kunder i Holbæk bestille varer fra Bilka og hente det hos en robot ved Netto på Søagervej.

Fredag åbner Bilka op for konceptet BilkaToGo PickUp, hvor hele købsprocessen automatisk: Varerne bestilles på BilkaToGos hjemmeside eller via appen. Hvis man bestiller inden kl. 9 om morgenen, kan varerne afhentes i den afkølede og ubemandede BilkaToGo PickUp-station samme dag efter kl. 14 ved at indtaste et købsnummer. Ordren afhentes af en robot og bliver udleveret i en papkasse eller papirspose.

Det åbner for muligheden for at bestille de fleste af de 17.000 forskellige varer, der er at vælge mellem hos BilkaToGo, og mange af de samme tilbud, som findes i Bilka-varehusene.

-Det er en helt ny måde at handle ind på, hvor man bestiller online eller direkte i appen, og så henter man sine varer på PickUp-stationen, når det passer ind i ens hverdag, siger Mette Lauritzen Loven, der er ansvarlig for BilkaToGo.

I starten kan kunderne hente varer indtil kl. 22, mens der vil være lukket for afhentning om natten.