Snevejr giver travlhed hos SmartGuy

Snevejret har givet travlhed hos landets onlinebutikker – også hos SmartGuy.

Når sneen daler, og det bliver svært at komme frem til butikkerne, så vælger mange danskere at finde julegaverne på nettet. Store danske onlinebutikker har således oplevet stigninger i de seneste dages salg, der nøje følger mængden af nedbør. Blandt dem, er den lokale internetbutik SmartGuy i Jyderup.

Danskerne vælger at blive hjemme og bestille gaverne på nettet, istedet for at kæmpe sig igennem snemasserne. Det kan ses på salgstallene hos online-tøjbutikken SmartGuy, der i løbet af denne uge efter de kraftige snebyger, har oplevet, at salgstallene er steget i takt med tykkelsen på snelaget.

– Julesalget på vores sites var – inden sneen kom – OK, men det er meget tydeligt, at mærke, at folk foretrækker at handle online, når sneen for alvor rammer landet, siger marketing chef hos SmartGuy Nynne Weile.

På SmartGuy.dk steg antallet af besøgende med hele 53 pct. i forhold til sidste år, og der blev solgt mere. På SmartGirl.dk – tøj til piger og kvinder – blev observeret 47 pct. flere besøgende under og lige efter snestormen, hvor kunderne især købte vinterjakker, vinterstøvler og julegaver.

Hos FDIH, Foreningen for Dansk Internet Handel, kan de godt genkende billedet:

– Vejret betyder ingenting, når man køber julegaverne på nettet. Mens børnene leger i stuen, kan man klare julens indkøb direkte fra sofaen, mens sneen dækker gader og stræder. Desuden er det nemmere at komme i den rette julestemning med en kop glögg og en skål brunkager foran sig. Det kniber mere med at ramme det gode julehumør, når man styrter fra forretning til forretning gennem sneen og bliver mast i butikskøen i jagten på den nyeste CD, som står på ønskesedlen, siger adm. direktør i FDIH. Annette Falberg.

Denne artikel er publiceret den 18. december 2012 og indholdet er muligvis ikke længere dækkende.

Leave a Reply