29. marts 2024

Foto: Morten Sundgaard

Nytårsaften står for døren, og for mange betyder det tid til at købe fyrværkeri. Men for mange kunder hos Thansen, har det ikke været nemt.

Nytårsaften står for døren, og for mange betyder det tid til at købe fyrværkeri. Men for mange kunder hos Thansen, har det ikke været nemt.

Holbaekonline.dk kan fortælle, hvordan kunder tirsdag stod i lang kø i regnvejret, for at hente fyrværkeri, som allerede var bestilt på nettet på Thansens hjemmeside. Men efter at have stået i regnen og ventet, var beskede den samme til mange: De varer du har bestilt, er udsolgt.

Ikke kun et problem i Holbæk

Problemet med, at varer bestilt på internettet er udsolgt, når kunden vil hente dem, er tilsyneladende ikke kun et problem hos Thansen i Holbæk. På siden Trustpilot, hvor forbrugere kan anmelde virksomheder, er der masser af eksempler på utilfredse forbrugere, som har handlet hos Thansen.

Således skriver en Steffen Hobel: “Havde siddet med sønnen derhjemme og udvalgt hvad vi skulle købe. Og havde ham med ovre og han glædet sig til sine knaldperler og de andre småting til ham. Men da det endelig blev vores tur havde de ikke engang halvdelen af hvad vi havde bestilt. Ikke engang knaldperler eller de andre småting til lillemanden. Ud af 5 batterier havde de kun 2.”

En anden kunde, Jesper Fremming skriver: “Troede at jeg havde bestilt og betalt fyrværkeri til clik og Collect . Efter at have ventet en halv time i regnen, fik jeg meddelelsen at,det bestilte, med undtagelse af et par hunde-propper var udsolgt. Det er jo en lagerstyring der er det gamle USSR værdigt. “

Og en Thomas Broge-Starck skriver: “Bestilt fyrværkeri på hjemmesiden. Får ordrebekræftelse. Kører ned for at hente. Står i kø i regnvejr. Får at vide mit fyrværkeri er udsolgt.”.

Garanterer ikke varer er på lager

Mens der på Thansens hjemmeside flere steder står, at man skal bestille sin fyrværkeri på nettet eller via telefon og så hente det efterfølgende, så er det først ved betalingen, at der med små bogstaver gøres opmærksom på, at der kan være problemer for virksomheden med at levere de bestilte varer:

“Vi kan ikke garantere, at alle varer er på lager på afhentningstidspunktet. Grundet de særlige restriktive regler for opbevaring og udlevering af fyrværkeri, kan vi ikke pakke og opbevare forudbestilte ordrer. Ordrer bliver altid først pakket og udleveret på afhentningstidspunkt.”

Så selvom kunden altså vælger varen i netbutikken på hjemmesiden, betaler for varen og modtager en ordrebekræftelsen, er der ingen garanti for, at kunden kan få varen, når den afhentes.

I tilfælde af, at varen ikke kan udleveres, bliver varens pris fratrukket, da selve beløbet først trækkes fra kundes betalingskort, når de betsilte varer hentes.