Så kom der orden på tingene: Glade smileyer til SuperBest

Efter at have bragt flere kritiserede punkter i orden har SuperBest fået skiftet fire sure og en halvglad smiley ud med fem glade. Arkiv foto: Rolf Larsen


I sidste uge skrev vi at Fødevarekontrollen havde givet fire sure smileyer til SuperBest i Smedelundsgade – på een gang. Nu har forretningen rettet op på tingene og det er blevet honoreret med glade smileyer.

Grønne belægninger på en kølerumsdør, sorte vækster på nogle trælister i kødkølerum og et hul i et gulv i butikken, som fødevarekontrollen ikke mente var godt nok afdækket var bare nogle af de kritikpunkter, som Fødevarestyrelsens fødevarekontrol Region Øst fandt, da de i midten af maj var på kontrolbesøg i SuperBest i Smedelundsgade. Besøget resulterede i en bøde på 15.000 kroner og fire tilsynsrapporter med sure smileyer og en enkelt med en halvglad smiley.

Holbaekonline.dk gennemgik efterfølgende alle fem rapporter og spurgte butikschef Kim Voss til fødevarekontrollens kritik. Han forsikrede at de kritiserede forhold var blevet bragt i orden og, at man bare ventede på at Fødevarekontrollen kom tilbage og godkendte det. Det gjorde de så i onsdags og det med så godt resultat, at alle fem afdelinger i butikken; slagterafdelingen, delikatessen, osteafdelingen, bagerafdelingen og dagligvareafdelingen fik glade smileyer.

Læs også:
Fire sure smiley’er til SuperBest – på een gang
Butikschef: Tingene er bragt i orden

3 kommentarer

  • Avatar Jens Kristensen

    Jeg har ikke købt noget i den forretning siden de blev afsløret som kødfuskere i tv-programmet Kontant. Der er ikke meget som tyder på at forretningen er blevet mere hæderlig siden.

  • Avatar Martin

    Jens: jamen så kan du jo lige så godt lade være med købe noget kød nogle steder…

  • Avatar Jens Kristensen

    Sagtens. Der er ikke andre steder hvad jeg ved af, som i den grad har sjoflet med rengøring og vedligeholdelse. Det ser ud til at være et holdningsproblem hos SuperBest. En enkelt sur smiley kan jo ske, men FIRE på samme tid. Det er fordi man er ligeglad med reglerne og ikke mindst med kundernes helbred.

Leave a Reply