Holbæk Kommune udvider sin hotline

Holbæk Kommunes selvbetjenings-hotline bliver nu udvidet med tilbud om telefonisk hjælp på alle hverdage frem til kl. 22.00.

Hos kommunens selvbetjeningsløsning er der åben på chatten – og nu også telefonen fra kl. 8 om morgenen til 22 om aftenen op alle hverdage.

– Vi har konstateret, at mange borgere ikke er vant til at chatte, og derfor har vi nu valgt også at tilbyde telefonisk hjælp til selvbetjening, siger Ole Lollike, der er Chef for Borger- og organisationsservice i Holbæk Kommune.

Hurtigt og fleksibelt
Både chat og telefonlinje er udviklet og bemandet af Holbæk, Fredensborg, Frederikssund, Furesø, Sorø og Københavns kommuner i fælleskab.

– Vi har etableret den fælleskommunale selvbetjeningshotline for at understøtte borgernes brug af de mange digitale, kommunale servicetilbud. For mange er det en fordel, at de kan få svar på deres spørgsmål med det samme, og når det passer ind i deres hverdag. Og da de digitale servicetilbud er åbne døgnet rundt, er det vigtigt, at man også kan få hjælp til at benytte dem uden for Borgerservices normale åbningstid, siger Ole Lollike.

Hvis man henvender sig via KvikSvar på nettet, kommer man i kontakt med en medarbejder med det samme. For gør man selv en aktiv indsats for at betjene sig selv på nettet, men får brug for lidt hjælp undervejs, slipper man nemlig for at vente i kø sammen med alle andre – men kan springe direkte ind og få hjælp via chatten eller telefonen.

Skriv et svar